Zdecydował ostatni oes – Mrozek przed Pogorzelskim i Gluzą w Valvoline Rajdzie Małopolski
23 lipca 2022Valvoline Rajd Małopolski 2022, galeria Łukasza Kosa
26 lipca 2022Valvoline Rajd Małopolski był trzecią odsłoną rywalizacji w tegorocznej edycji Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska. To cykl zawodów rozgrywanych w randze Super KJS, czyli profesjonalnie zabezpieczonych imprezy, podczas których mniej doświadczeni rajdowcy mogą rywalizować i szlifować swoje umiejętności w bezpiecznych warunkach – na wyłączonych z ruchu odcinkach specjalnych. Najszybciej trasę sześciu prób sportowych pokonali Sebastian Butyński i Łukasz Biernot w Hondzie Civic.
Zgodnie z regulaminem, uczestnicy Super KJS ścigali się na skróconych wariantach oesów Valvoline Rajdu Małopolskiego. Właściwą rywalizację poprzedził prolog, niezaliczany do klasyfikacji zawodów. Rozegraną w piątkowy wieczór próbę o długości 2,42 km w najkrótszym czasie pokonali Szymon Talik i Michał Trela, dysponujący mocnym Subaru Impreza (klasa Open). 5,4 sekundy wolniej pojechali Piotr Pastuła i Mateusz Czekaj (Honda Civic), a sklasyfikowani na trzecim miejscu Witold Szydziak i Mateusz Wójcik (Honda Civic) stracili do zwycięzców 6,7 s.
Na sobotę, 23 lipca organizatorzy przygotowali dwie próby sportowe: Stryszów (2,41 km) oraz Sucha Beskidzka (3,41 km). Każdą z nich zgłoszeni do Super KJS pokonywali trzykrotnie.
W klasie 1 puchar za zwycięstwo odebrali Sebastian Butyński i Łukasz Biernot. Załoga Hondy Civic zdominowała zmagania w tej kategorii, finiszując z blisko 50-sekundową przewagą nad kolejnymi zawodnikami. Drugie miejsce wywalczyli Łukasz Bobowski i Piotr Jendrysek (Honda Civic Type-R). Na podium stanęli także Jakub Górka i Bartłomiej Domagała (Renault Clio, +52,9 s).
Z kolei w klasie 2 półminutową przewagą nad kolejną z załóg mogli się pochwalić Witold Szydziak i Mateusz Wójcik (Honda Civic). Drugi stopień podium to efekt jazdy Krzysztofa Marcoka i Jacka Kawczyka (Honda Civic, +32,2 s). Z Hondy Civic korzystali również Rafał Jaroszewski i Daniel Starachowski, którzy finiszowali na trzeciej pozycji ze stratą 44,2 s do triumfatorów.
W klasie 3 sklasyfikowano trzy duety kierowca pilot, w kolejności: Przemysław Pypeć/Wiesław Orliński (Suzuki Swift GTI), Dawid Janeczko/Adam Tchórzewski (Fiat Seicento, +22,5 s) oraz Rafał Marzec/Marcin Naworol (Honda Civic, +1:49,0 s).
Siedem załóg walczyło o zwycięstwo w klasie Cento, w której – jak nazwa wskazuje – klasyfikowane są duety w Fiatach Seicento i Cinquecento. Zaciętą walkę o pierwsze miejsce stoczyli Patryk Szalacha i Aleksandra Piekarska z Damianem Falandyszem i Miłoszem Chrzanem. Górą byli Szalacha i Piekarska, szybsi od rywali o 7,4 s. Nie mniej zacięty pojedynek stoczono o najniższy stopień podium. Zwycięsko wyszli z niego Kazimierz Krzysiek i Krzysztof Woźnicki. O obsadzie trzeciego miejsca zdecydowała różnica 0,7 sekundy.
FSO Polonezem próby sportowe Valvoline Rajdu Małopolski przemierzali Ireneusz Łasa i Mieczysław Górny, jedyna z załóg zgłoszonych w ramach klasy Retro. Osamotnieni byli również Szymon Talik i Michał Trela, którzy nie mieli rywali w klasie Open.
Na czele łącznej tabeli z czasami, uwzględniającej wyniki wszystkich załóg (oprócz klasy Open), uplasowali się Butyński i Biernot (Honda Civic). Drugie miejsce wywalczyli Bobowski i Jendrysek (Honda Civic Type-R, +47,4 s), a trzecią najszybszą załogą „generalki” byli Szydziak z Wójcikiem (Honda Civic, +48,2 s).
Super KJS w ramach Valvoline Rajdu Małopolski ukończyły 33 załogi z 42, które przystąpiły do rywalizacji.